Android ve iOS Karşılaştırması

Android ve iOS Karşılaştırması



İletişim ve bilgi edinme söz konusu olduğunda, bunlar CPU kullanımını gerektiren ve daha önce yaygın olarak kullanılan masaüstünün yerini almıştır. Peki, en popüler mobil işletim sistemlerinden ikisine sahibiz, Android ve iOS, rekabeti pazara getiriyor ve insanları en yüksek beklentileriyle onlar için çıldırtıyor.



Android, Linux çekirdeğine dayalı bir işletim sistemidir ve Google tarafından geliştirilmiştir. Öte yandan, daha önce iPhone OS olarak adlandırılan iOS, Apple Inc tarafından geliştirilen bir işletim sistemidir. Belki de bu iki mobil işletim sistemi arasında yaygın olarak bilinen bir farkın donanım seçenekleriyle ilgisi vardır. iOS yalnızca iPhone ve iPad gibi Apple cihazlarıyla çalışır. Bu arada Android, çeşitli şirketler tarafından üretilen farklı mobil cihazlarda kullanılabilir. Bu nedenle, Android, çok daha iyi esneklik sağladığı için iOS'tan daha erişilebilir gibi görünüyor. Başka bir fark, IOS tarafından üretilen cihazların yalnızca diğer iOS cihazlarıyla fotoğraf ve diğer multimedya dosyalarını paylaşmasıyla sınırlandırılmış olmasıdır. Bir Apple cihazı, Bluetooth işlevini yalnızca başka bir Apple cihazıyla kullanabilir. Bununla birlikte, iPhone'unuzu bilgisayar ve dizüstü bilgisayar gibi diğer uyumlu cihazlara kablosuz olarak bağlamak için dahili Bluetooth işlevini kullanmaya devam edebilirsiniz. Android'in iOS'taki gibi kısıtlamaları yoktur. İOS'un daha avantajlı olduğu bir şey, kullanıcılarının daha yeni bir sürüme geçmesine izin vermesidir. İşletim sistemi her yeni sürüm yayınladığında, kullanıcılara bildirim gönderilir ve en son sürüm sağlanır.


Özetlemek gerekirse, farklılıklar açıkça belirtilse de, hala ve şüphesiz olduklarını itiraf etmeliyiz ki, piyasa yıllardır yanıyor. Dünyanın her köşesi, bu iki işletim sisteminin egemen olduğu tabletlere ve telefonlara deli oluyor. Ve her mağaza kurnazca bu mobil işletim sistemleri ile güncellenen gadget'lar isteyen müşterilerle dolup taşıyor. Kuşkusuz, bu iki mobil işletim sistemi, satışlarının ve pazarlarının sonuçlarına göre hem uzlaşmacı hem de kullanıcı dostudur. Gerçekten, toplumun mekanizmasını basitten cömert, sade canlı ve benzerlerine değiştirdiler. Ancak en önemli şey, her şekilde, insanların güncel sistem veya makinelerle veya bunlar olmadan tüm çabalarından memnun ve sorumlu olmalarıdır.

Paylaş

Related Posts

Yorumlarınızı Bekliyoruz